Главная | Регистрация | Вход | RSSСуббота, 2024-05-04, 9:42 PM

Сайт Фадеєвої Ольги Іванівни, вчителя фізики Зміївського ліцею №1 ім.З.К.Слюсаренка

Меню сайта
Погода

вологість:

тиск:

вітер:

Категории раздела
Методика викладання [10]
Учням [23]
Для вас, батьки [6]
Позакласна робота [7]
Олімпіади [16]
Конференціі [13]
Турнір Юних Фізиків [11]
Тести [3]
Презентації, відео [8]
Контрольні роботи [4]
Календарно-тематичне планування [9]
Бібліотека [2]
Школа молодого вчителя [9]
Готуємось до ЗНО [5]
Підвищення кваліфікації [1]
Математика 5 клас [7]
Математика 9 клас [7]
Фізика 7 клас [6]
Фізика 8 клас [5]
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0

Каталог файлов

Главная » Файлы » Позакласна робота

Година спілкування "Ти живеш серед людей"
[ Скачать с сервера (53.0 Kb) ] 2015-02-04, 8:42 AM

Мета: формувати в учнів уміння і навички зберігати та підтримувати міжособисту злагоду; розвивати вміння аналізувати, порівнювати; зміцнювати самоповагу учнів, орієнтувати учнів на життєво важливі цінності; вчити поважати права інших людей і бути толерантними; сприяти моральному і правовому вихованню.

Обладнання: плакат з висловлюванням Ф. Ларошфуко, роздавальний матеріал (картки, на яких записані ситуації для обговорення), пам’ятки для учнів.

                                     ХІД ЗАНЯТТЯ

          Епіграф: Той, хто думає, що зможе обійтись без інших, дуже      помиляється; але той, хто думає, что інші не можуть обійтись без нього, помиляється ще більше. Ф. Ларошфуко

Вступне слово учителя: Ти живеш серед людей. Спілкування людини починається з моменту появи на світ - спочатку в сім’ї, потім в дитячому садочку, в школі, інституті… З плином часу ви краще розумієте, хто вам подобається, з ким би ви хотіли спілкуватися, а з ким ні, можете точно визначити свої симпатії і антипатії. Виникає безліч питань, пов’язаних зі спілкуванням в різних ситуаціях. В усіх людей є можливості і здатності спілкуватися з іншими людьми. Спілкування – це взаємодія людей. Під час спілкування люди передають одне одному знання, досвід, діляться враженнями, почуттями, відкривають інших людей і при цьому краще пізнають себе.

Вправа «Мікрофон».- Що ж потрібно для того, щоб спілкування було успішним? (Учні висловлюють свої думки)

. Творча робота «Словник спілкування».Клас ділиться на групи по 5-6 учнів. Кожна група складає свій «Словник спілкування». Через деякий час представники груп зачитують складені словники. Комплімент – приємні, люб’язні слова на адресу кого-небудь, похвала. Манера – спосіб поводитися, триматися в товаристві. Табу- строга заборона. Такт – відчуття міри.

Гра «Король компліменту». Один учень сідає на стілець-трон. У нього в руках вирізані з картону сердечки. Інші учні по черзі говорять йому компліменти. За 1 кращий комплімент вручається сердечко. Потім на трон сідає інший учень. Королем чи королевою компліменту стає той, у кого буде найбільше сердечок. Аналіз гри. - Чи легко було вголос промовляти комплімент? - Які почуття ви відчули, коли промовляли комплімент і коли чули його в свою адресу? - Що було приємніше – слухати комплімент чи промовляти його? Слово учителя. Не забувайте помічати і оцінювати те гарне, що є у ваших друзів, рідних, знайомих. Не соромтеся говорити компліменти. Вони допоможуть вам позбавитися свар, підтримають того, кому погано. У спілкуванні потрібно враховувати етичні табу: не запитувати про вік співбесідника, про його заробіток, не виявляти надмірну цікавість до його особистого життя тощо. Як ви гадаєте, які якості людини допомагають спілкуванню, а які ускладнюють його?

Робота в мікрогрупах. Кожна група одержує картки, на яких записані якості людини: доброта, увага, егоїзм, чесність, жадібність, тактовність, довірливість та інші. Потрібно знаком «+» відмітити якості, які допомагають спілкуванню, а знаком «-» ті якості, які йому заважають.

Учитель: А яку людину ми називаємо товариською?

Мозковий штурм (учні висловлюють свої думки: ввічливий, цікавий, толерантний, добрий, культурний, вихований і т.п.). Чи можете ви себе назвати таким?

Тест «Чи вихований я» 1. Якщо тобі приходиться затриматися в школі, на прогулянці або раптом піти з дому, чи повідомляєш ти про ці батьків (запискою, по телефону, через товаришів)?

2. Чи трапляються випадки, якщо батьки заняті якоюсь справою (генеральне прибирання, ремонт), а тебе відправляють на вулицю, «щоб не крутився під ногами»)?

3. Подивись на кімнату «маминими» очима. Чи немає в кімнаті речей, які лежать не на місці?

4. Чи можеш ти назвати дні народження батьків, братів і сестер, бабусі і дідуся?

5. Чи відомо тобі, які речі потрібні матері або батькові і коли вони збираються придбати її?

6. Чи трапляється так, що, крім маминого доручення, ти виконуєш ще якусь роботу по своїй ініціативі? 7. Батьки збираються йти в гості або в кіно. Чи висловлюєш ти своє небажання залишатися вдома?

8 У вас вдома гості. Чи приходиться рідним нагадувати тобі, що потрібно зайнятися якоюсь справою і не заважати дорослим?

Учитель: Вихована людина завжди оцінює свої вчинки, постійно себе контролює. Бути вихованою людиною – значить уміти жити серед людей. Треба дотримуватися правил поведінки, які склалися у стосунках між людьми за багато років. Василь Сухомлинський сказав: «Ніколи не забувай, що поряд з тобою думки й почуття інших людей». Правила поведінки відбиті в народних прислів’ях. Які ви знаєте прислів’я про культуру поведінки? (Не роби іншому того, чого не бажаєш для себе. Посієш вчинок – виросте звичка.)

Колективне обговорення ситуацій. Клас ділиться на групи по 5-6 учнів. Ситуації записані на картках. Учні обговорюють ситуацію спочатку в групі, а потім відповідають на запитання.

Приклади ситуацій: 1. Ваш товариш іде до дошки, спіткнувшись, падає. Ваша реакція? 2. Ви йдете на день народження до дівчини, що живе в обмежених матеріальних умовах. Чи одягнете ви свою найкращу сукню? 3. Зима. Дідусь ішов по тротуару, підсковзнувся і впав. Ваші дії? 4. Мама несе кошик із фруктами. Ви пропонуєте допомогу, але вона каже, що ій не важко. Ваші дії? 5. Діти катаються з гірки на санках. Одна дівчинка впала. Ваша реакція?

Слово вчителя. Великий педагог В.А.Сухомлинський склав «Азбуку моральної культури». 1. Ти живеш серед людей. Не забувай, що кожний твій вчинок, кожне твоє бажання відображаються на оточуючих тебе людях. Знай, що існує межа між тим, що тобі хочеться, і тим, що можна. Перевіряй свої вчинки питанням до самого себе: чи не робиш ти зла, незручності людям? Роби все так, щоб людям, що оточують тебе, було добре. 2. Будь добрим і чуйним до людей. Допомагай слабким і беззахисним. Допомагай товаришу в біді. Поважай і почитай матір і батька – вони дали тобі життя, вони виховують тебе, вони хочуть, щоб ти став чесним громадянином, людиною з добрим серцем і чистою душею. 3. Не будь байдужим до зла. Борися проти зла, обману, несправедливості. Будь непримиренним до того, хто прагне жити за рахунок інших людей, заподіює зло іншим людям, обкрадає суспільство. Виступ учня- читця.

Учень читає вірш В.Крищенка. Я вірю в силу доброти,    Що має долю роботящу.

Що хоче, щоб і я, і ти, І все у світі було кращим

Добро завжди сильніше злого, Дає наснагу, щоб цвісти

І світлу обирать дорогу.

Я вірю в силу доброти, Що має долю роботящу

.Що хоче, щоб і я, і ти, І все у світі було кращим.

Заключне слово учителя. Пізнаючи навколишній світ, навчаючись розпізнавати добро і зло, частіше задавайте собі питання: який (яка) я? Чи подобаєтесь ви собі такими, якими ви є? Чи прагнете ви стати кращими? Такі думки, такі питання й пошук відповіді на них – це робота душі, без якої немає самовиховання, самовдосконалення. Цінуючи власну гідність і честь, шануйте ці почуття в інших, будьте непримиренними до приниження людини людиною. Пам’ятайте, що ви живете серед людей. Ви не одні в цьому світі, є й інші люди, про яких треба знати, пам’ятати, піклуватися, враховувати їх бажання, інтереси, потреби. Це і є духовні цінності людства, яким немає ціни. «Кожному хочеться стати справжньою людиною з присутніми їй якостями: честю, совістю, гідністю. В юності людина здобуває ці якості. Потім ці якості вона розвиває або, навпаки, розгублює. В старості вона на них опирається, а якщо їх немає, страждає, втративши моральну опору».(Г. Александрова). Спілкування - це найкращий спосіб зрозуміти іншу людину. Треба вміти створити умові, щоб співбесідник міг висловитися. Для цього необхідно уважно вислухати його, намагатися зрозуміти його думки і почуття. Тільки так може виникнути ситуація взаємної симпатії. Ви станете цікавим своїм знайомим, і вони з задоволенням будуть спілкуватися з вами. Не забувайте про правила, про які ми сьогодні говорили. Учні одержують пам’ятки «Правила спілкування» (Додаток 1.) Я сподіваюся, що тепер ці правила ви будете використовувати в житті, адже ви постійно будете зустрічатися з новими людьми. Правильно використовуючи ці правила, ви зможете додати до своїх старих друзів велику кількість нових.

Пам’ятка «Правила спілкування».

–Поважай співбесідника.

 - Будь тактовним.

-Не принижуй співбесідника.

-Будь уважним до співбесідника, не став його в незручне становищею

- Вмій слухати і чути співбесідника, не перебивай його.

Домашнє завдання. 1.Намагатися виховувати в собі тактичність в спілкуванні з близькими людьми. 2. Бути уважними до батьків, які прийшли з роботи (розпитати їх, розігріти вечерю тощо). 3. Частіше виражати схвалення товаришам.

Категория: Позакласна робота | Добавил: Fadeeva
Просмотров: 4107 | Загрузок: 267 | Рейтинг: 3.5/4
Всего комментариев: 0
avatar
Вход на сайт
Поиск
Корисні посилання
Портал Академії www.all-fizika.com Музейний комплекс Зміївського ліцею №1 імені З.К.Слюсаренка История Змиевского края Зміївське наукове краєзнавче товариство Электронный научный журнал «Змиевское краеведение» (Electronic scientific journal «Zmiev Local Lore»)

Copyright MyCorp © 2024
Создать бесплатный сайт с uCoz