Главная | Регистрация | Вход | RSSПонедельник, 2024-05-20, 10:29 AM

Сайт Фадеєвої Ольги Іванівни, вчителя фізики Зміївського ліцею №1 ім.З.К.Слюсаренка

Меню сайта
Погода

вологість:

тиск:

вітер:

Категории раздела
Методика викладання [10]
Учням [23]
Для вас, батьки [6]
Позакласна робота [7]
Олімпіади [16]
Конференціі [13]
Турнір Юних Фізиків [11]
Тести [3]
Презентації, відео [8]
Контрольні роботи [4]
Календарно-тематичне планування [9]
Бібліотека [2]
Школа молодого вчителя [9]
Готуємось до ЗНО [5]
Підвищення кваліфікації [1]
Математика 5 клас [7]
Математика 9 клас [7]
Фізика 7 клас [6]
Фізика 8 клас [5]
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0

Каталог файлов

Главная » Файлы » Олімпіади

Задачі експериментального туру III етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з фізики 2013 – 2014 навчальний рік
[ Скачать с сервера (80.9 Kb) ] 2015-02-03, 11:50 PM

Умови та розв’язання задач експериментального туру III етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з фізики 2013 – 2014 навчальний рік

8 клас

1. Оцінити тиск власного тіла на підлогу, вважаючи, що середня маса учасника олімпіади 60 кг. Обладнання. Індивідуальне: аркуш паперу у клітинку, учнівська ручка. Колективне: ножиці, терези з набором гир. (6 балів)

Розв’язання , де - площа ступні однієї ноги. Щоб її знайти, потрібно стати на аркуш паперу у клітинку і обвести ступню учнівською ручкою. Утворену фігуру потрібно вирізати ножицями і визначити на терезах її масу. Нехай вона становить . Із даної фігури потрібно вирізати квадрат ( бажано найбільш можливої площі ). Масу квадрата також можна визначити, зваживши його на терезах. Тоді . Звідси , а тиск людини на підлогу .

2. Визначити коефіцієнт ковзання дерев’яного бруска по поверхні стола.

Обладнання: дерев’яний брусок, гумовий шнур, лінійка (стрічка з міліметрового паперу). (4 бали) Розв’язання Прив’язати гумовий шнур до бруска і поставити на ньому учнівською ручкою дві мітки на відстані одна від одної. З допомогою шнура брусок потрібно тягнути рівномірно по кришці стола, приклавши до нього лінійку і виміряти відстань між тими самими мітками . Умова рівномірного руху або , де - вага бруска. Після цього брусок необхідно підвісити на шнурі: . Поділивши дані рівняння, отримаємо: , де - відстань між поділками шнура коли на ньому висить брусок.

Умови та розв’язання задач експериментального туру III етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з фізики 2013 – 2014 навчальний рік

9 клас

1. Оцінити опір дротини, якщо питомий опір речовини .

Обладнання: мідна дротина, учнівська ручка або олівець, стрічка з міліметрового паперу (малої довжини). Дряпати дріт та робити на ньому мітки будь-яким іншим способом заборонено. (5 балів) Розв’язання Опір дроту можна визначити по формулі . Довжину дроту можна оцінити: а) безпосереднім вимірюванням але якщо довжина дроту велика, а довжина міліметрової стрічки мала то це призведе до збільшення похибки вимірювання; б) намотати дріт на олівець чи ручку виток до витка. Нехай N – кількість витків. Тоді , де - довжина одного витка. Її можна оцінити зробивши один виток дроту, а потім розправити дріт на стрічці з міліметрового паперу; в) оцінити довжину намотки дроту L. Тоді діаметр дроту . Площа поперечного перерізу дроту ; г) опір дроту або .

2. Визначити густину речовини, із якої виготовлено лінійку.

Обладнання: шматок пластиліну, лінійка, учнівська ручка. Густина пластиліну . (5 балів) Розв’язання 2. Маса лінійки , де ширину , товщину лінійки вимірюємо лінійкою по її відбитку на пластиліні. Довжину визначаємо по шкалі. Із шматка пластиліну потрі2бно далі виліпити паралелепіпед і лінійкою оцінити його розміри . Пластилін потрібно покласти на край учнівської ручки і пересуваючи лінійку добитися рівноваги. Згідно з правилом моментів сил . Плечі сил тяжіння визначаємо по шкалі лінійки.

Умови та розв’язання задач експериментального туру III етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з фізики 2013 – 2014 навчальний рік

10 клас

1. Визначити густину рідини.

Обладнання: лабораторний важіль, два пластилінові тягарці, лінійка (стрічка з міліметро-вого паперу), нитка, штатив, пластиковий прозорий стаканчик з рідиною. Густина пластиліну . (5 балів)

Розв’язання Закріпити важіль на штативі. Підвісити на ньому пластилінові тягарці і, підбираючи плечі, добитися рівноваги. Згідно з правилом моментів сил . Звідси . Один з тягарців, наприклад , занурюємо у посудину з рідиною і змінюючи плече сили добиваємося рівноваги. Згідно з правилом моментів сил ; . Зміна ваги тягарця , де . . Звідси . Отже, .

2. Оцінити густину речовини, із якої виготовлено корпус (оболонку) олівця.

Обладнання: олівець, лінійка (стрічка з міліметрового паперу), вузька посудина з водою. Густина графіту , а густина води . (5 балів) Розв’язання 2. Опустимо олівець у вузьку посудину з водою так, щоб він вільно плавав. Тоді ; , де - об’єм підводної частини, а - довжина підводної частини. Отже, маса олівця . Маса графітового стержня , де - довжина олівця, - діаметр олівця, - діаметр графітового стержня. Тоді маса оболонки олівця . Об’єм оболонки . Тоді . Відповідь дано для олівця циліндричної форми.

Категория: Олімпіади | Добавил: Fadeeva
Просмотров: 966 | Загрузок: 19 | Рейтинг: 3.5/4
Всего комментариев: 0
avatar
Вход на сайт
Поиск
Корисні посилання
Портал Академії www.all-fizika.com Музейний комплекс Зміївського ліцею №1 імені З.К.Слюсаренка История Змиевского края Зміївське наукове краєзнавче товариство Электронный научный журнал «Змиевское краеведение» (Electronic scientific journal «Zmiev Local Lore»)

Copyright MyCorp © 2024
Создать бесплатный сайт с uCoz